De omzet bedroeg in de afgelopen periode 1,3 miljard euro, 5,5 procent meer ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Het bedrijfsresultaat groeide met 5,8 procent tot 165 miljoen euro. De resultaten werden gedrukt doordat er op vrijwel alle Europese markten minder werd uitgegeven aan televisiereclame, met uitzondering van Duitsland.

Over de eerste 9 maanden van het jaar nam de omzet met 4 procent toe tot 4,11 miljard euro. Het bedrijfsresultaat daalde in deze periode met bijna 10 procent tot 671 miljoen euro.

Bertelsmann

Het Duitse moederconcern van RTL, Bertelsmann, waarschuwde dinsdag voor een lagere winst dit jaar vanwege de teruglopende advertentie-inkomsten in Europa. Bedrijven besteden door de crisis steeds minder aan televisiereclame. Het grootste mediabedrijf van Europa voorspelde eerder dat de nettowinst in 2012 zou groeien. Maar die verwachting heeft het concern nu losgelaten.

Bertelsmann voorziet nog wel een bescheiden groei van de omzet dit jaar. Over de eerste drie kwartalen stegen de verkopen van het concern met 5,7 procent tot 11,4 miljard euro.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl